טוראי דוד גולדנפון (גולה) זכרו לברכה
בן קרינה ושמואל

בוגר מחזור כ"ה (תש"ד, 1944)

נולד (28/4/1926) בבסארביה

שירת כחבלן בפלמ"ח

נהרג בקרב בחזית הנגב במלחמת העצמאות,
(12/2/1948)

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי ברביבים
בן 22 בנופלו
מעזבונם
לחצו על שם הקטגוריה כדי לצפות בתכנים:
הדליקו נר זיכרון בדף זה
 
סיפור חייו:
בן הרופא שמואל - זנויל. נולד ב28- באפריל 1926 בקישינוב שבסרביה ובנובמבר ‏ ‏1934 עלה לארץ עם הוריו והם השתקעו בחיפה. ‏

למד בבית הספר הריאלי ואחר כך השתלם בטכנולוגיה בטכניון בחיפה. חבריו ‏ מספרים על תפיסתו המהירה של "גולה" (זה היה כינויו), על הצטיינותו ‏ במתמטיקה על שתקנותו שכיסתה על עמקות ועושר נפשי, על קור רוחו ואומץ ‏ ליבו שעמדו לו ולחבריו בטיולים במקומות מסוכנים ובמצבים קשים. ‏ ‏"היה תמיד ער ודרוך ומוכן לבצע החלטות, אף אם התנגד להן. סוער בפנים, אך ‏ כלפי חוץ היה כסמל השקט והמתינות". (מדברי חבריו עליו, כפי שהכירוהו סמוך ‏ לשנתו העשרים). ‏

היה פעיל בצופיות ובפלמ"ח כסייר. השתתף בפיצוץ הרכבות ובחדירה למשטרת ‏ כנען. היה בין הנאסרים ב29- ביוני 1946 וישב ארבעה חודשים במחנה המעצר ‏ ברפיח, ומאז קנה לו אזרחות בנגב. השתתף בעליית אחת עשרה הנקודות ‏ הראשונות בנגב וחיי עתידו החל לבנות בין חלוצי הנקודה קלטה.‏

בדצמבר 1947 הוחזר לשירות וירד עם הרזרבה של הפלמ"ח לנגב. השתתף בכל ‏ המבצעים ובהובלת השיירות מחלוצה לבית אשל. למד בקורס לחבלנות. נשלח ‏ עם שתי כיתות להניח מוקשים בכפר חלצה (ליד חלוצה) מחשש שמא תושביו ‏ שעזבוהו יחזרו אליו ויעשוהו בסיס לניתוק הדרך בין חלוצה לרביבים, ששימשה ‏ גם את בית אשל ונבטים. הניח מוקשים בחלק המערבי של הכפר, ולפני כסותו ‏ את המוקש האחרון אמר לחבריו שיתרחקו. ‏ ‏"אם יקרה משהו, מוטב שרק אחד ייפגע". והוא היה האחד שנתרסק עם התפוצץ ‏ המוקש ב12- לפברואר 1948.‏ בו ביום נקבר ברביבים.
 
נרות שהודלקו לזכר דוד גולדנפון:

נר זכרון
בית הספר הריאלי העברי בחיפה
 
נר זכרון
דוד אפריים ברטה  2022
לא הכרתי את דוד. הוא דודי אחי אמי, ונפל במערכות ישראל 7 שנים לפני שנולדתי. בזכותו , בזכות חבריו וזכות השם יתברך אנחנו כאן היום. יהי זכרו ברוך לעד.
 
נר זכרון
גלית ברטה  2019
יהי זיכרו ברוך
 
נר זכרון
אייל ברטה  2019
אני נכד של מרים, אחותו של דוד.. הכרתי אותו כמובן רק מתמונות, ועכשיו בבית סבתי קורא דברים שנכתבו עליו. מרגיש צורך לדעת עוד על דוד, גאה בו שהיה גיבור ולחן למען ארצנו. יהי זכרו ברוך.
 
נר זכרון
גרייצר עמיאל  2014
מספר שנים, היתה ליהזכות לילמוד ב״ ראלי״ עם דויד, מלא השימחה .לא ידעתי עדהיום שנפל. גם אני היתי ונפגעתי במלחמה ההיא, אך למזלה של משפחתי נשארתי,״איך שהוא״ ואנייכול עתה ,להדליק את הנר לזכרו של אדם טוב לב-- ״גולה״. ע. ג.